. . . . . . . . . . . . . . . "The Peculiar Institution: Slavery in the Ante-Bellum South is a non-fiction book about slavery published in 1956, by academic Kenneth M. Stampp of the University of California, Berkeley and other universities. The book describes and analyzes multiple facets of slavery in the American South from the 17th through the mid-19th century, including demographics, lives of slaves and slaveholders, the Southern economy and labor systems, the Northern and abolitionist response, slave trading, and political issues of the time. Stampp answers historians such as Ulrich Phillips, who said that many Southern slave owners were very kind to their slaves and provided well for them. While it was sometimes known for slaves to have lives as good as or better than those of poor Northern workers, Stampp exposes this behavior as a selfish strategy to ease the lives of some slaves in order to prevent dissent among the rest, or to prevent possible legal action for mistreatment of slaves. Stampp argues that this treatment did little to convince slaves that their lives were acceptable, and that dissent and opposition were common, making slaves, as they were called at the time, \"a troublesome property\". The use of the expression \"peculiar institution\" \u2013 \"peculiar\" here means \"special\", possibly with a positive implication \u2013 to refer to Southern slavery began in 1830 with leading Southern politician John C. Calhoun, and became widespread."@en . . . . . . . . . "The Peculiar Institution: Slavery in the Ante-Bellum South is a non-fiction book about slavery published in 1956, by academic Kenneth M. Stampp of the University of California, Berkeley and other universities. The book describes and analyzes multiple facets of slavery in the American South from the 17th through the mid-19th century, including demographics, lives of slaves and slaveholders, the Southern economy and labor systems, the Northern and abolitionist response, slave trading, and political issues of the time."@en . "18498124"^^ . . . . . . . . "The Peculiar Institution"@fr . "The Peculiar Institution (sous-titr\u00E9 Slavery in the Ante-Bellum South ; litt\u00E9ralement L'\u00E9trange institution : L'esclavage dans le Sud avant la guerre) est un livre de non-fiction sur l'esclavage publi\u00E9 en 1956, par de l'universit\u00E9 de Californie \u00E0 Berkeley et d'autres universit\u00E9s. Le livre d\u00E9crit et analyse les multiples facettes de l'esclavage dans le Sud des \u00C9tats-Unis du XVIIe au milieu du XIXe si\u00E8cle, y compris la d\u00E9mographie, la vie des esclaves et des esclavagistes, l'\u00E9conomie et les syst\u00E8mes de travail du Sud, la r\u00E9ponse abolitionniste et du Nord, le commerce des esclaves et les questions politiques de l'\u00E9poque."@fr . . . . . "The Peculiar Institution"@en . . . . . . . . . . . . . . . "The Peculiar Institution (sous-titr\u00E9 Slavery in the Ante-Bellum South ; litt\u00E9ralement L'\u00E9trange institution : L'esclavage dans le Sud avant la guerre) est un livre de non-fiction sur l'esclavage publi\u00E9 en 1956, par de l'universit\u00E9 de Californie \u00E0 Berkeley et d'autres universit\u00E9s. Le livre d\u00E9crit et analyse les multiples facettes de l'esclavage dans le Sud des \u00C9tats-Unis du XVIIe au milieu du XIXe si\u00E8cle, y compris la d\u00E9mographie, la vie des esclaves et des esclavagistes, l'\u00E9conomie et les syst\u00E8mes de travail du Sud, la r\u00E9ponse abolitionniste et du Nord, le commerce des esclaves et les questions politiques de l'\u00E9poque. Stampp r\u00E9pond \u00E0 des historiens comme , qui affirme que de nombreux propri\u00E9taires d'esclaves du Sud traitaient correctement leurs esclaves. Si la vie des esclaves pouvait \u00EAtre aussi bonne voire meilleure que celle des travailleurs pauvres du Nord, Stampp d\u00E9voile ce traitement comme une strat\u00E9gie \u00E9go\u00EFste qui facilitait la vie de certains esclaves pour \u00E9viter l'insoumission des autres ou \u00E9viter d'\u00E9ventuelles actions en justice pour mauvais traitement des esclaves. Stampp soutient que ce traitement n'a gu\u00E8re convaincu les esclaves que leur vie \u00E9tait acceptable et que l'insoumission et l'opposition \u00E9taient courantes, faisant des esclaves un \u00AB bien importun \u00BB, comme on les appelait \u00E0 l'\u00E9poque. L'expression \u00AB institution \u00E9trange \u00BB pour d\u00E9signer l'esclavage du Sud a \u00E9t\u00E9 introduite en 1830 par le grand politicien du Sud John C. Calhoun, puis s'est r\u00E9pandue."@fr . . . "6736"^^ . . . . . . . . . . . . . . "1114051606"^^ . . . . . . . . .